fotovlaggen, Albert Cuyp markt, kunst in de openbare ruimte,

500 meter lange slinger tbv 100-jarig bestaan Albert Cuyp

De gemeente Amsterdam wilde het 100-jarig bestaan van de Albert Cuyp markt gepast vieren. Het ontwerp van de ‘fotovlaggen’, gehangen als een slinger over de markt aan de spankabels van de straatverlichting, bleek een oplossing. Het sprak iedereen tot de verbeelding inclusief de marktkooplui.

De foto’s zijn geselecteerd uit de vele fotoarchieven en foto’s van marktkooplui zelf; elke foto vertelt iets specifieks -historisch of anderzins-  over de plek op de markt waar de vlag hangt.

Materiaal: 26 vlaggen, tweezijdig geprint, 3000 mm breed x 4500 mm hoog, inktjet techniek op doek. Merk: Block out Stammoid Banner 4516  Opdrachtgever Stadsdeel Oud Zuid, afdeling Kunst en Cultuur, An

Materiaal: 26 vlaggen, tweezijdig geprint, 3000 mm breed x 4500 mm hoog, inktjet techniek op doek. Merk: Block out Stammoid Banner 4516 Opdrachtgever Stadsdeel Oud Zuid, afdeling Kunst en Cultuur, Anita Frank. Uitgevoerd door Vertical Vision Weesp/www.granderoute.nl Hans van Dijk Ontwerp Studio florisvanderkleij ism Karin Janssen (grafische bewerkingen), Allard Bovenberg (beeldtechniek), Ellen Dosse (beeldredactie), Arthur de Groot (constructeur/windbelasting) en Erik Weeda

 

studio florisvanderkleij